Vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelsey Donders - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelsey Donders - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

27 Juli 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Ik dacht het word weer tijd voor een blogje! ik ben er niet zo goed in sorry!:) ondertussen ben ik alweer bijna 5 maanden hier, de tijd vliegt echt voorbij!

Ik heb net 2 weken vakantie achter de rug, dat is natuurlijk altijd lekker! in de eerste week heb ik helaas op bed gelegen door een erge verkoudheid waardoor ik heel veel pijn had in mijn rug, dus die week heb ik helaas niks ''speciaals'' kunnen doen. alleen aan het einde van de week heb ik wat afgesproken met andere au pairs.

De tweede week stond er een reisje naar keppel island en rockhampton gepland, ik ging met een meisje dat ik hier heb leren kennen, zij is ook au pair hier. dit was erg interessant om de ''outback'' van australië te zien. backpacken is wel niks voor mij, maar dat komt misschien ook wel omdat het onwijs koud was s'nachts, ook al was het overdag heerlijk weer, s'nachts is het toch wel echt winter hier! De eerste dag bestond vooral uit reizen, eerst met de bus naar sydney, toen met het vliegtuig naar brisbane om vervolgens door te vliegen naar rockhampton. eenmaal in rockhampton aangekomen zouden we worden opgehaald, dit gebeurde alleen niet! na een paar telefoontjes werd ons verteld dat we de bus moesten nemen naar ons resort en het zou 40 minuten duren, uiteindelijk hebben we 2 uur of langer in de bus gezeten! toen we eindelijk bij het resort waren kwamen we in een soort van middle of nowhere, dat was wel even bizar maar het was ondertussen al avond dus we zijn wat gaan eten en gaan slapen.

De volgende dag was het tijd om naar keppel island te gaan, we werden afgezet bij de ferry en die bracht ons naar het eiland. het was een geweldig eiland, zo mooi! er was alleen niet heel veel te doen, maar het was eigenlijk wel lekker om even heerlijk te relaxen en van de zon te genieten. de volgende dag hadden we nog tot half 4 de tijd om lekker te genieten, daarna gingen we terug naar het emus beach resort.

Donderdag gingen we naar een farm, weer waren ze ons vergeten op te halen, dus weer gaan bellen en uiteindelijk waren ze gelukkig nog vrij snel bij ons. toen we in de auto stapte dachten we wel even waar zijn we aan begonnen? ze stonken namelijk onwijs! maar na een paar boodschappen die hun moesten hebben kwamen we rond 12 uur aan op de farm, we werden ingecheckt en ze liet ons de ''kamer'' zien, we sliepen namelijk in een paardenstal die omgetoverd waren tot kamers. dat was s'nachts super koud natuurlijk, maar we hebben het overleefd! na de lunch ben ik gaan paardrijden, ja ik doe hier allemaal dingen waar ik eigenlijk bang voor ben haha! maar ik vond het erg leuk om te doen, 1,5 uur over dat land van ze paardrijden. daarna zijn we geitjes gaan vangen met een lasso, dat was natuurlijk hilarisch om te doen, aangezien ik het best ''eng'' vond om in dat geitenhok te gaan. daarna zijn we gaan kleiduif schieten. allemaal dingen die ik natuurlijk niet snel zou doen maar het was wel heel bijzonder om het mee te mogen maken.

Vrijdag was '' ons programma'' afgelopen, maar we besloten om nog een nachtje in een motel te verblijven anders kwamen we midden in de nacht aan in sydney. zaterdag zijn we naar een gratis dierentuin geweest en daarna was het tijd om terug naar sydney te gaan.
Al met al een erg bijzondere week dus!

Ik zal proberen om meer verhalen er op te zetten!:)

Tot de volgende!
Liefs Kelsey

  • 11 Augustus 2014 - 14:00

    Mama:

    komt helemaal goed met jou xxxxxxxxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Kelsey

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 5025

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 28 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: